Mmmm..... cookies...

Beboerinfo

Heldigvis kunne der vælges ny bestyrelse på det ordinære afdelingsmøde d. 14. nov. 2022 og der var genganger ved Iver no. 9 og Marija no. 18 og nyvalg Jan Marcussen no. 7. Suppleanter Else no. 11 og Inge no.7.                                  2021-2022 Beretning v/afdelingsbestyrelsen: lver ,afgået formand, aflagde kort beretning, på vegne af afdelingen. Der var desværre en beboere der er gået bort i årets løb. To boliger var blevet fraflyttet. Der er nu kommet nyt tag på afdelingens boliger, der var desværre ingen tilslutning til en lille fest, for at fejre dette. Bestyrelsen havde valgt at opløse sig selv. Flagstangen var blevet rengjort og der var kommet en ny vimpel til denne.              2020- 2021 Afdelingens beretning til ordinærafdelingsmøde den 28. september 2021.  Ny bestyrelse blev valgt på ordinært afdelingsmøde 2020 da den tidligere bestyrelse trak sig kollektivt, men til vores held sagde Frede Knudsen ja til at være suppleant i den nye bestyrelse. I den nye bestyrelse satte vi os sammen og aftalte hvad vi ville prioritere i det første år af vores virke. Vi kom frem til, skubbet lidt fra drift og administration, at vi ville afdække om der var nedskrevne rammer for at leve i fællesskab som en boligafdeling også er. Det blev et større detektivarbejde der endte ud i at der var behov for at opdatere og udarbejde rammer der kunne være til gavn for afdelingen. Nogle hævder detikke er nødvendigt for det går jo godt nok, andre som blandt andre os ibestyrelsen mener at ethvert fællesskab skal have nogle rammer, der også kan hjælpe såfremt der skulle opstå uoverensstemmelser mellem aktører i et sådan. Det blev til frembringelse af husorden, råderet og vedligeholdelsesreglement der blev vedtaget på ekstraordinært afdelingsmøde den 4. august 2021 og tak for det. Ligeledes blev forslag fra bestyrelsen angående mulig udskiftning af gamle slidte hegn til hæk vedtaget, og er omdelt som tillæg til vedligeholdelsesreglement. Vi har også i bestyrelsen haft fokus på boligernes tilstand og kulturen i forhold til at møde lejerne i forbindelse medbehov for løbende vedligehold, hvor vi gange flere overfor drift og administration har påpeget at sådanne forhold skal løses gnidningsfrit og uden tale om at vi ikke har pengene til det. Vi har ligeledes påtalt at vi gerne ser niveauet hævet så vi i højere grad udskifter til nyt når det drejer sig om nedbrud på gamle outdatede armaturer, toiletter o. lign. Vi oplever at vi er blevet hørt og forventer vi vil kunne mærke dette fremover i mødet med vores udmærkede inspektør og ejendomsfunktionær. Vi har set på oplevelsen som ny lejer i forhold til boligens stand ved indflytning og har ønsket og fået vedtaget en forbedring i forhold til den stand boligen skal være i ved aflevering til lejer. Vi har bedt administration om at arbejde på at indskud i boligerne øges, så de ihøjere grad matcher udgifterne til istandsættelse. Vi har besluttet at nye lejere modtages med en buket blomster. I perioden har fire lejemål fået nye lejere og velkommen til disse. I stedet for den traditionelle julefrokost, der ikke kunne gennemføres grundet restriktioner, besluttede vi at omdele en julepose til alle husstande i afdelingen. Vi mener dog ikke det bør blive en ny tradition eftersom det ikke fremmer noget socialt samvær, hvilket er målet med de afsatte midler hertil. Så har vi fulgt projekt tag som desværre er løbet ind i at stor aktivitet i byggesektoren, har fået priserne til at stigehelt vildt. Derfor er oprindeligt projekt blevet barberet helt ned til en smertegrænse idet vi i bestyrelsen har argumenteret for at det beløb vi oprindeligt stemte om ikke må stige, men, men…. Vi har holdt seks bestyrelsesmøder og to ekstraordinære afdelingsmøder og holdt møde med administration og drift i forskellige sammenhænge fem gange, suppleret af adskillige telefonsamtaler. Vi har deltaget i repræsentantskabsmøde en gang. Vi forventer at der bliver mere roligt for bestyrelsen i det kommende år, når tagprojektet forhåbentligt bliver færdigt. Den nye bestyrelse har også valgt at sættereferater og beslutninger op på afdelingens hjemmeside således det er åbent og tilgængeligt, men også til gavn for kommende bestyrelser som ikke behøver starte ved nul info. Med venlig hilsen bestyrelsen i afdeling 161-0.                                                                                                                                                                                                                    Afdelingsmødet den 30. september 2020 valgte ny bestyrelse med baggrund i at afgående bestyrelse havde valgt at fratræde kollektivt. I den nye bestyrelse vil arbejde på en Husorden/leveregler som vil danne rammen om at bo netop i Højriisparken, og vil præsentere et endeligt udkast på et ekstraordinært afdelingsmøde i maj-juni 2021. Udkast vil blive udsendt til gennemsyn med mulighed for kommentar til ændring, og skal herefter rettes til og sendes til godkendelse i organisationen. Derudover vil vi også følge den hårdt tiltrængte udskiftning af tagene i afdelingen, en udskiftning der blev vedtaget på ekstraordinært afdelingsmøde den 20. august 2020. Vi ser frem til et travlt år og afholder bestyrelsesmøder når der er noget at mødes om og minimum en gang hvert kvartal. Det er også nyt at bruge hjemmesiden aktivt og der vil derfor fremkomme fejl. Øvelse gør mester. Hilsen Iver Lykke Jensen kontaktperson i bestyrelsen                               

Her kan du som beboer finde de fleste vigtige informationer om at bo i afdelingen.

Det kan være afdelingens husorden og regler, oplysninger om fælleshus, vaskeri, parkering, tv, internet m.v